همه جيز درمورد سرمايه گذاري در استارتاپ ها همه جيز درمورد سرمايه گذاري در استارتاپ ها .

همه جيز درمورد سرمايه گذاري در استارتاپ ها

مزاياي شتاب‌ دهنده‌ها

در حال حاضر شتاب دهنده‌ ها بخشي جدا نشدني از سيستم‌هاي كارآفرين و استارتاپ‌ها هستند. با استفاده از شتاب دهنده‌ها يك فهرست در اختيار كارآفرينان قرار مي‌گيرد كه مسير راه را براي آن‌ها تيك مي‌زند. بسياري از كارآفرينان نيز معتقد هستند برنامه‌ريزي‌هاي مربوط به اجرايي شدن را مي‌توانند به صورت شخصي مديريت كنند اما بايد توجه داشت كار شتاب‌ دهنده‌ها پيشرفت دادن به اين روند است.

بعضي از افراد نيز معتقد هستند شتاب دهنده‌ها براي استارتاپ‌هايي كه قادر به تامين هزينه‌هاي خود نيستند كاربرد دارد و تجارت‌هايي كه مي‌توانند هزينه‌هاي خود را تامين كنند نيازي به شتاب دهنده‌ها ندارند. اما دلايل بسياري براي استفاده از شتاب دهنده‌ها وجود دارد. بي‌شك استفاده از شتاب دهنده‌ها معايب و مزاياي بسياري دارد و با توجه به تجارتي كه شروع مي‌شود مي‌توان از امكانات مختلف شتاب دهنده‌ها استفاده كرد.

 

چيزهايي كه بايد درباره شتاب دهنده‌ها بدانيد

شتاب دهنده‌ها با اين هدف به بازار راه پيدا كردند تا كسب و كارهاي نوپا بتوانند بستر كاري خود را در هر تجارتي گسترش دهند. امكاناتي كه شتاب دهنده‌ها به كارآفرينان ارائه مي‌كنند معايب و مزاياي بسياري دارد اما پيش از پيوستن به شتاب دهنده‌ها بايد بدانيد اين ابزارها با هدف شتابدهي به كسب و كارها ايجاد شده‌اند. هر فرد كارآفرين بايد پيش از انتخاب شتاب دهنده‌ها از مسير و روند پروژه و محصول خود آگاهي داشته باشد.

 

راهنمايي و بازخورد

شتاب دهنده‌ها با اضافه كردن هر استارتاپ به جمعي از تجارت‌هايي كه مسير يكسان را دنبال مي‌كنند اين امكان را به مديران مي‌دهند تا از تجربيات يكديگر استفاده كنند. گرفتن راهنمايي و استفاده از بازخوردي كه ديگران به دست آوردند مي‌تواند به هر تجارت نوپا كمك‌ بزرگي كند و اجازه مي‌دهد تا مسير رشد در بازار را به زودي طي كنند.

تمركز اصلي افراد هميشه روي اين امر است كه آيا محصول آن‌ها در بازار فروش دارد؟ مدل درآمد چيست؟‌ آيا اين سرمايه‌گذاري مقرون به صرفه است؟ با استفاده از شتاب دهنده‌ها به پاسخ اين سوال‌ها زودتر مي‌رسيد اما اگر فكر مي‌كنيد خودتان به عنوان يك مدير مي‌توانيد بازخوردها را بررسي كنيد و مسير رشد كسب و كار خود را برنامه‌ريزي كنيد، شتاب دهنده‌ها نمي‌توانند كاري براي شما انجام دهند.

 

ايده شما يك كسب و كار موفق است

اگر باور داريد يك ايده خوب براي كسب و كار موفقي داريد با استفاده از شتاب دهنده‌ها مي‌توانيد ايده خود را پياده‌سازي كنيد و زودتر وارد بازار كسب و كار شويد. شتاب دهنده‌ها با ارائه راهنمايي‌هاي مناسب مي‌توانند مسير مشخصي را براي برند يا تجارت شما ترسيم كنند. اين امر مي‌تواند زمينه‌ساز موفقيت‌هاي بزرگتر باشد و شرايط موجود را براي رسيدن به هدف نهايي به شيوه‌اي درست تغيير دهد. شتاب دهنده‌ها تنها مسير را براي شما ترسيم نمي‌كنند بلكه امكانات لازم براي خلق و توسعه ايده را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهند.

اگر در حال حاضر بازار مرتبط و محصول نهايي را در اختيار داريد و سرمايه مناسبي براي توسعه كسب و كارتان داريد مي‌توانيد تنها از اطلاعات مفيدي كه شتاب‌ دهنده‌ها در اختيار شما قرار مي‌دهند استفاده كنيد و تجارت خود را گسترده‌تر كنيد. اگر به دنبال شتاب دهنده‌ها مي‌گرديد، تيم‌هايي را پيدا كنيد كه كسب و كاري شبيه به شما دارند يا در زمينه كاري شما فعاليت مي‌كنند.

 

مديريت مالي استارتاپ‌ها

يكي از جنبه‌هاي بسيار مهم براي استارتاپ‌ها در جريان بودن بخش مالي است. تمامي استارتاپ‌ها درگير مشكلاتي در حسابرسي‌هاي مالي و هزينه‌هاي مالي خود خواهند داشت. شتاب دهنده‌ها تنها سرمايه‌گذاران را به شما معرفي نمي‌كنند بلكه افراد و نيروهاي متخصص را به تيم شما اضافه مي‌كنند تا پيشرفت‌ كنيد و بتوانيد از كسب و كار خود در بازار كار دفاع كنيد.

سرمايه‌گذاران براي ايجاد سرمايه‌گذاري در كسب و كار شما نياز دارند بدانند برآوردهاي مالي شما چيست؟ محصول شما كجا به فروش مي‌رسد؟ هزينه توليد هر محصول چقدر است و سوالاتي از اين دست از جمله سوالاتي است كه سرمايه‌گذارها به دنبال جواب آن هستند. براي اين كه بتوانيد از سرمايه‌گذاران موفق در كسب و كار خود استفاده كنيد نياز داريد پاسخ اين سوال‌ها را بدانيد و شتاب دهنده‌ها در اين امر به شما كمك خواهند كرد.

 

دلايلي كه نشان مي‌دهد به شتاب دهنده نياز داريد

اگر به تازگي يك استارتاپ راه‌اندازي كرده‌ايد و در تبديل اين استارتاپ به تجارتي بزرگ نياز به راهنمايي، مشاوره يا سرمايه‌گذاري داريد بدون شك بايد از يك برنامه شتاب دهنده كمك بگيريد. برنامه‌هاي شتاب دهنده مزيت‌هاي بسياري دارند و مي‌توانند مسير كسب و كار شما را متحول كنند. شتاب دهنده‌ها به طور معمول در دوره‌هاي 4 تا 5 ماهه برگزار مي شوند و تجربه شركت در اين برنامه‌ها مي‌توانند روند تجارت‌هاي نوپا در بازار را متحول كند.

شتاب دهنده‌ها با پشتيباني جامع مي‌توانند هر كسب و كاري را به سوي مسير درست هدايت كنند، بايد بدانيد فعاليت شتاب دهنده‌ها در تمام زمينه‌هاي مربوط به كسب و كارهاي مختلف است و محدوديت‌هاي اجرايي ندارد. از شتاب دهنده‌هاي مي‌توانيد در امور مديريتي كمك بگيريد و در بخش‌هاي مالي نيز حمايت شويد. شتاب دهنده‌ها شما را به سرمايه‌گذاران موفقي كه علاقمند به فعاليت شما هستند معرفي مي‌كنند.

 

شتاب دهنده‌ها شما را حمايت مي‌كنند

شتاب دهنده‌ها راه‌اندازي شدند تا نيازهاي هر كسب و كاري را در قدم‌هاي ابتدايي رفع كنند و بخش‌هاي خالي استارتاپ‌هاي نوپا را پر كنند. با اين هدف كه دلايل عدم موفقيت هر كسب و كاري كم رنگ شود و فعاليت كسب و كارهاي كوچك در بازار محسوس شود. با استفاده از برنامه‌هاي شتابدهي مي‌توانيد از حمايت عاطفي، مشاوره، مالي، مديريتي و ... استفاده كنيد.

 

منبع:

https://virgool.io/@reycontent/what-advantages-startup-accelerator-xivbequa3val


برچسب: نقش شتابدهنده ها در استارتاپ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۶:۱۲ توسط:ali موضوع: نظرات (0)

چگونه استارتاپ ها شغل پردآمد ايجاد مي كنند؟

استارتاپ، فرصت خودكفايي در اشتغال است

هدف اصلي از داشتن شغل، كسب درآمد است اما يافتن يك شغل خوب يا استارتاپ مناسب با درآمد مناسب هواره يكي از بزرگ ترين چالش هايي است كه در طول زندگي هر فردي براي وي رخ مي دهد. گاهي يافتن يك شغل مناسب آن قدر سخت مي شود كه موجب نااميدي و افسردگي مي گردد. گاهي هم درآمد كسب شده از يك شغل آن قدر پايين است كه نياز به يك شغل دوم به شدت احساس مي شود.
در اين بين ظهور نوعي از مشاغل تحت عنوان استارتاپ ها (Startup) توجه افراد جوياي كار را به خود جلب كرده است. استارتاپ ها هم مي توانند به عنوان يك شغل پر درآمد و اصلي مورد استفاده قرار گيرند و هم ممكن است به ديد شغل دوم به آن ها نگاه شود.
در ابتدا بهتر است بدانيم كه استارتاپ چيست. استارتاپ ها در واقع نوعي از كسب و كارها هستند كه بر پايه تفكرات نو، خلاقيت و كارآفريني ايجاد شده اند تا روش هاي جديدي براي برطرف كردن برخي نيازهايي كه راه حل مشخص ندارند ارائه دهند.
اما آيا مي توان به استارتاپ به عنوان يك شفل مناسب نگاه كرد؟ آيا آن ها در دسته مشاغل پر درآمد قرار مي گيرند؟ آيا مي توان با استارتاپ زندگي را گذراند؟
قبل از پاسخ به اين سوال بايد بدانيد كه موفقيت استارتاپ مانند تمام مشاغل ديگر تضمين شده نيست و به چيزهاي زيادي بستگي دارد. اما نمونه هاي بسياري در دنيا و حتي كشور خودمان وجود دارد كه نشان مي دهد كه مي توان روي استارتاپ ها به عنوان مشاغل پر درآمد حساب كرد.

 

اما چه فاكتورهايي براي كسب در آمد بيشتر از استارتاپ ها نياز است؟
 

 ۱- تعيين نقشه راه با جزييات كامل

پيش از شروع كار، شما به عنوان صاحب ايده و موسس يك استارتاپ بايد آگاهي كاملي از آنچه كه مي خواهيد انجام دهيد داشته باشيد. اينكه مراحل كار خود را به خوبي بشناسيد و بدانيد كه در هر مرحله به چه ميزان مي خواهيد پيشرفت كنيد، نه تنها موجب جلوگيري از مخارج اضافي مي شود بلكه موجب ارائه خدمات بهتر مي گردد كه متعاقبا استقبال بيشتر و درآمد بهتري را در پي خواهد داشت. آشفتگي افكار و نداشتن هدف مشخص سبب مي شود كه نتاونيد تمركز كافي براي ارائه خدمات خود به بهترين شكل را داشته باشيد و ابن امر موجب ريزش مشتري هايتان مي شود.
 

 
۲- انتخاب يك تيم مناسب

استارتاپ ها غالبا از گروهي از افراد خوش فكر و فعال ايجاد مي شوند. اينكه از افراد مسئوليت پذير در اطراف خود استفاده كنيد موجب افزايش راندمان كار و در نتيجه افزايش بهره وري مي گردد. صرفا به دوست و آشنا بودن اكتفا نكنيد. از افرادي استفاده كنيد كه ضمن داشتن خلاقيت، از مهارت هاي مورد نياز شما نيز سر رشته داشته باشند. داشتن يك تيم قوي، بهره وري كار شما را افزايش مي دهد و سبب كسب درآمد بيشتر مي شود.

 

 ۳- تبليغات و جذب مشتري

يك از فاكتورهاي مهم و تاثيرگذار در موفقيت يك استارتاپ، تبليغات و معرفي كار است. اين مرحله در ابتداي كار كه هنوز هيچ شناختي از استارتاپ راه اندازي شده وجود ندارد نمود بيشتري پيدا مي كند. درست است كه اين بخش نياز به هزينه كردن دارد اما توجه داشته باشيد كه تبليغات موثر و صحيح خيلي زود هزينه ها را جبران كرده و منجر به افزايش درآمدتان مي گردد. پس از هزينه كردن براي شغل خود نترسيد! توجه داشته باشيد كه تا زماني كه ديده نشويد نمي توانيد كاري از پيش ببريد. تبليغات درس و موثر شتاب بيشتري به موفقيت استارتاپتان مي دهد.
 

 
۴- نا اميد نشدن از شغل جديد

به ياد داشته باشيد كه هيچ كسب و كاري از همان ابتدا با درآمدهاي نجومي همراه نيست! شغل خود را جدي بگيريد و در هايچ مرحله اي، خصوصا در مراحل ابتدايي، از كسب درآمد نا اميد نشويد. داشتن پشتكار سبب مي شود كه كارها تدريجا روي غلتك بيفتد. در نظر داشته باشيد كه كار منظم و پيوسته به راحتي مي تواند سود شما را تضمين نمايد. اين ضرب المثل را همواره به ياد داشته باشيد: “رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود/ رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود.”
 

 
۵- درك درستي از نياز جامعه

براي اينكه استارتاپ شما نتواند درآمد مناسبي را براي شما فراهم آورد، بايد درك درستي از نيازهاي موجود در جامعه خود داشته باشيد. بايد نيازهاي اساسي و اوليه جامعه را به خوبي بشناسيد. البته شما در اين مسير تنها نيستيد! مسلما رقباي شما هم قبل از شروع كارشان دست به مطالعات جامعه شناختي مي زنند! اينجاست كه شما بايدبهترين راه حل را براي بر طرف كردن نياز ها ارائه دهيد. اين امر شما را جز پيشتازان اين دست مشاغل قرار مي دهد و ميزان درخواست متقاضيان از شما را به طرز چشمگيري افزايش مي دهد.
 

 
۶- خلاقيت و نوآوري در شغل

شايد به جرات بتوان گفت كه پولساز ترين بخش شغل شما، داشتن خلاقيت و نوآوري است! راه هاي زيادي براي كارهايي مثل خريد كردن، جابجايي در شهر و … وجود دارد. اما مشتري ها هميشه به دنبال ارزان ترين و در عين حال مطمئن ترين راه هستند. كم كردن حاشيه سود، به اندازه معقول، و ارائه راهكارهاي موثر و منحصر به فرد سبب جذب مشتري و جلب اعتماد او مي شود. سعي كنيد رقباي خود را به خوبي آناليز كنيد و در ارائه خدمات هميشه يك قدم از آن ها جلوتر باشيد. اگر درآمد بالا مي خواهيد از ديگران تقليد نكنيد، به مرحله اي برسيد كه ديگران از روش كاري شما الگوبرداري كنند.

طبق بررسي پيدايش اين ۶ مورد جز مهمترين پارامترهاي تعيين كننده درآمد و موفقيت يك استارتاپ به شمار مي آيند. چه به استارتاپ به عنوان كسب و كار اصلي نگاه شود، و چه از آن به عنوان شغل دوم استفاده شود، اين موارد بايد كاملا رعايت شوند تا درآمد و نتيجه كار رضايت بخش باشد. درست است كه چالش هاي بسياري در مسير موفقيت يك استارتاپ وجود دارد، اما با نگاه كردن به اطراف خود و مشاهده حجم زياد استارتاپ هايي كه موفق شده اند، به خوبي درك خواهيد كرد كه استارتاپ ها مي توانند بهترين انتخاب براي كسب درآمد باشند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%85%db%8c-%da%a9/


برچسب: مشاغل استارتاپي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۴:۲۴ توسط:ali موضوع: نظرات (0)

ايده استارتاپ خوب و جذاب شامل چه ويژگي هايي است؟

ايده استارتاپ جذاب چگونه شكل مي گيرد؟

طبق تحقيقات پيدايش يك ايده استارتاپ خوب ايده اي است كه بتوانيم بر اساس آن مدل كسب و كار ارائه دهيم. تعيين مدل كسب و كار به اين معني است كه دقيقا مشخص كنيم، هزينه راه اندازي استارتاپ و نگهداري آن، چگونه و از كجا تامين مي شود همچنين درآمدها از كجا و چگونه بدست مي آيند.

اگر از ابتدا مشخص نباشد درآمد از چه طريق وچگونه بدست مي آيد، ايده را ناموفق و شكست خورده بدانيد. هرگز به اين اميد نباشيد كه ابتدا محصول يا خدمتي را فراهم و كاربران زيادي جذب كنيد و پس از آن تازه به مدل درآمدي بيانديشيد يا منتظر بمانيد كه شركتي بزرگ، ايده استارتاپ شما را بخرد!

البته اين بدان معني نيست كه تعداد بالاي كاربر را ناديده بگيريم، برعكس ممكن است در موارد بسياري، تعداد كاربر بالا بزرگترين عامل موفقيت اكثر استارتاپ ها باشد. ولي حتي در مواردي هم كه استارتاپي قرار است محصول يا خدمتي را به صورت رايگان ارائه دهد، باز هم لازم است مدل درآمدي مشخصي داشته باشد. بعنوان مثال استارتاپ ديوار تا زماني كه تعداد كاربران آن كمتر از يك ميليون نفر بود، بيشتر خدماتش را به صورت رايگان ارائه ميداد ولي اكنون به تدريج در حال ارائه خدمات به صورت پولي مي باشد. با اين حساب به جرات ميتوان گفت اين استارتاپ از ابتدا و براي اين تعداد كاربر و كسب درآمد از آنها، برنامه داشته است.

يك ويژگي مهم مدل استارتاپ و كسب و كار، تكرار پذير بودن آن است. اين بدان معناست كه بتوان آن را بارها و بارها اجرا و از آن كسب درآمد كرد. فرض كنيد ايده اي در ذهن داريد و پس لز مدتي آن را عملي سازيد و به يك مشتري ارائه دهيد. حالا اين سوال مطرح است كه آيا ميتوانيد اين خدمت يا محصول را به مشتريان ديگر نيز بفروشيد يا خير؟ اگر جواب شما منفي باشد شما يك پروژه داريد و نه يك استارت آپ.

مقياس پذيري يك استارتاپ، به اين معني است كه با افزايش منابع اوليه و تعداد كاربران، بتوان درآمد را افزايش داد. اگر درآمد يك استارتاپ يا مدل كسب و كار، با منابعي كه براي آن هزينه مي شود، نسبت معقولي نداشته باشد، آن استارتاپ يا كسب و كار مقياس پذير نمي باشد.

 

ايده استارتاپ خوب و جذاب شامل چه ويژگي هايي است؟

ايده استارتاپ جذاب و خوب ايده اي است كه مشكل و نيازي از نيازهاي مشتريان را رفع كند. مشكل بسياري از ايده پردازان و استارتاپها اين است كه در خلاء به ايده ها مي انديشند و اينگونه تصور ميكنند كه اين ايده ميتواند براي افراد جذاب باشد و بدين منظور هزينه زيادي براي آن مي پردازند، در حاليكه اينچنين ايده ها تنها بدرد خلاء ميخورند.

براي رسيدن به يك ايده استارتاپ جذاب و خوب، لازم است ابتدا يك نياز و مشكل خوب را كشف و شناسايي كنيد.مشكلي كه براي آن راه حل و چاره ايي داريد و يا ميتوانيد ارائه دهيد.اگر پيدا كردن يك مشكل يا نياز، برايتان دشوار است، از مشكلات و نيازهاي خودتان و نزديكانتان شروع كنيد. نكته مهم در نظر داشتن اين مساله است كه، اگر شما مشكلي داريد به احتمال زياد اين مشكل،مشكل صدها و هزاران نفرديگر نيز هست و شما تنها نيستيد.

افرادي كه با شما در حل مشكل و نياز خاص شريك هستند، بازار شما را تشكيل مي دهند. هنگامي كه شما مشكلي را حل ميكنيد، محصول يا خدمتي را مي سازيد كه به آن علاقه مند هستيد و نكته همين جاست. اين بدين معناست كه شما عاشق ايده و محصول خود هستيد، از آن استفاده ميكنيد و از آن لذت ميبريد و اين بهترين راه براي ايجاد علاقه و تمايل در ديگران است.

 

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d9%88-%d8%ac%d8%b0%d8%a7%d8%a8-%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87/


برچسب: نقش ايده در استارتاپ ها،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۱:۰۴ توسط:ali موضوع: نظرات (0)